Headerbild

DM Grupp 8

2023-03-24 i Matcher

Match tre och fyra är nu spelade och resulterade i ett nytt kryss och en vinst för Väröbacka.

Den tredje DM matchen som spelades mot Genevad/Veinge IF är med största sannolikhet en av de märkligaste i Väröbacka GIFs historia. Totalt görs det 10 mål i matchen (5-5), domaren delar ut fyra kort till Värö (3 röda och 1 gult). Väröbacka får alltså avsluta matchen med endast 8 man på plan och lyckas ändå få med sig en poäng. Väröbackas mål gjordes av Rasmus Karlsson (2), Hans Erik Månsson (2) samt ett självmål. Röda kort delades ut till Jimmy Björcke, David Emretsson och Rasmus Karlsson. Viktor Sahlén klarade sig undan med ett gult kort.

I den fjärde DM matchen ställdes man mot Slöinge GoIF. När Väröbacka veckan innan drog på sig lite för många utvisningar saknades flera spelare på grund av avstängningar fick man kalla in reservstyrkan. Bland andra Tobias Dahl Johansson, Johan Zachrisson och Martin Dahl bidrog med många års rutin till Värölaget. Med alla spelare på banan kunde Väröbacka besegra Slöinge med 3 - 1. Väröbackas mål gjordes av Jonathan Karlsson och Hans Erik Månsson (2). En ny far & son duo skrev in sig Väröbacka GIFs historiebok då Hugo Sundqvist fick sällskap av farsan Johan Zachrisson.

Sista gruppspelsmatchen i DM spelas mot Frillesås FF, fredag 24/3 kl 19:00 på Ankarvallen.

Huvudsponsorer